Nick - Knaldhamrende god coach

Nick er ligeledes kursist på et af vores hold og på dette tidspunkt, hvor han coaches, er han i gang med modul 2.
 
Coach: Velkommen til modulets første coachsession, Nick. Vi har 2o minutter, som vi kan bruge til tale om et af dine ønsker til forandring og udvikling. Har vi brug for yderligere tid, kan vi lave en aftale herom. Er der noget, du ikke ønsker at dele med os alle, siger du endelig til. Coachingen vil foregår som en dialog mellem os, hvor jeg stiller dig nogle spørgsmål, vi bruger fliparkene her til at skrive på, og måske kommer vi op at gå lidt indimellem. Hvordan lyder det?
Fokusperson: Det lyder godt. Lad os bare komme i gang.
Coach: Ja, lad os komme i gang med det første og meget vigtige spørgsmål. Hvad vil du gerne have ud af coachingen?
Fokusperson: At blive en knaldhamrende god coacher. Det er det, jeg godt kunne tænke mig at blive coachet på.
Coach: Ja. En knaldhamrende god coacher.  [Skriver ”knaldhamrende god coacher!”]
Fig. 1.32
Hvad ER en knaldhamrende god coacher?
Fokusperson: Jamen for mig er det en, som har det teoretiske grundlag i orden.
Coach: Ja, og hvad betyder så at have det teoretiske grundlag i orden. Jeg vil nu invitere dig op til fliparket, hvor jeg noterer det, du siger om at have det teoretiske grundlag i orden.[Tager en pen og tegner en pil ud fra det ordene ” knaldhamrende god coacher].
Fokusperson: Det er at være tro mod modellerne ... have indlevelsesevne ... humor ... ja, det kan være mange ting.
Coach: Ja?
Fokusperson: Der er mange ting, jeg synes, der er ... men altså i hvert fald ... jeg synes det, der er mest vigtigt for mig, det er, at det teoretiske grundlag er i orden til at komme ud og praktisere coaching. At man er fagligt kompetent, simpelthen.
Fig. 1.33
Coach: En fagligt kompetent coach, hvad kan han? [Går frem mod fokuspersonen]
Fokusperson: Jamen han kan stå inde for den teori, metode, ideologi, filosofi, han har lært.
Coach: [Skriver] Så han kan stå inde for, siger du?
Fokusperson: Ja. ... Men ... han kan også være forvirret.
Coach: Aha! [Skriver]
Fokusperson: Det er også okay at være forvirret. Han er tro imod sine egne evner.
Fig. 1.34                                                                                                          
Coach: Ja, en knaldhamrende god coach, hvor det vigtigste, siger du er, at det teoretiske grundlag er i orden [understreger disse ord]. Når det teoretiske grundlag er i orden, så handler det om at, kunne stå inde for,  at være tro mod egne evner og at være forvirret. Hvad mere, Nick?
Fokusperson: ... [Rømmer sig] ...... Mm ... Jamen tillidsfuld.
Coach: Tillidsfuld [skriver]. Ja! [Lægger pennen igen]
Fig. 1.35
Nu tager jeg lige den her anden flipover over til os. [flytter den anden planche tættere på]
Coach: [Tegner en tidslinie med en pil i højre side]. Vi har her [laver en prik på midten af linien] ... den 9. maj, og ... [skriver]... hvornår startede du med at blive en knaldhamrende god coach?
Fig. 1.36
Fokusperson: [Står med begge hænder på ryggen] Hvornår jeg startede med det?
Coach: Ja.
Fokusperson: Jamen altså ... haha, ... ja, nu skal jeg passe på ... eller det ved jeg ikke, om jeg skal passe på ... Altså synes jeg jo, at da jeg valgte det her og var på modul 1, så fandt jeg ud af, at jeg kunne BLIVE en knaldhamrende god coach.
Coach: Du bliver bevidst om at du kan blive en knaldhamrende god cocah på modul 1[skriver ”modul 1” på linien]
Fig. 1.37
Fokusperson: Ja, bevidsthed.
Coach: Bevidsthed. Hvornår er det, at du ER en knaldhamrende god coach?
Fokusperson: Det ved jeg ikke.  Jamen altså jeg har ikke nogen deadline, fordi jeg vil først og fremmest prøve at se, at jeg den 11. december, forhåbentlig bliver certificeret, fordi jeg har lavet den undtagelse, der skal til for at blive internationalt certificeret coach. Men så er det først bagefter, at jeg tænker, at den store udfordring, den er at prioritere, at jeg når mit mål.
Fig. 1.38
Coach: Så det handler også om, at du skal prioritere at du bliver en knaldhamrende god coach. [peger på plancherne] Det kunne jeg godt tænke mig at høre lidt mere om -specielt ordet prioritere.
Fokusperson: Jeg vil gerne i min dagligdag prioritere, at det er det mål, jeg vil nå. Jeg kan mærke allerede nu, at det er et delmål. [ Tager hænderne om bag på ryggen]
Coach: [Tager nu også hænderne om bag på ryggen] Ja. Dejligt at du mærker, hvad dit delmål er og lad os tage afsæt i denne fornemmelse. Jeg tegner lige en linie her. [Laver en ny linie under den første] og skalerer den, så den går fra 1 til 10, hvor 10 er den knaldhamrende gode coach. og 1 er nybegynderen. Hvor befinder du dig lige nu på denne linie i forhold til at være en knaldhamrende god coach?
Fig. 1.39
Coach: [Lægger pennen fra sig] Du må gerne selv markere det sted, hvor du befinder dig.
Fokusperson: [Skriver et 7-tal]
Fig. 1.40
Coach: 7 – fornemt! Det, du kan til et 7-tal, er hvad?
Fokusperson: Det er nogle af teknikkerne allerede. At have fået dem prøvet af. Have noget baggrundsviden til, at jeg kom på modul 1.
Coach: Fint! [Bladrer om på en blank planche]. Jeg tegner lige linien igen og denne gang starter vi ved 7, som er det sted, du er på nu i forhold til at blive en knaldhamrende god coach. [Skriver]
Fokusperson: Ja, det kan jeg godt se.
Coach: Vi bevæger os hen til 10 [Laver en linie og skriver 10], som er din vej til målet, og du nævner, at du har nogle delmål, der skal opfyldes for at, du når i mål. Hvilke delmål tænker du her på?
Fig. 1.42
Fokusperson: [Peger på linien og tegner efterfølgende en kasse, som han skriver i] Jamen her skal der stå ”mere viden”.
Fig. 1.43
Coach: Det er den ene kasse. Hvilke kasser har du mere brug for?
Fokusperson: Mere træning[skriver i en ny kasse]
Fig. 1.44
Coach: Ja?
Fokusperson: Det er det. Jeg skal have mere træning og mere viden.
Coach: Godt! Hvilken af de to [peger på begge kasser] vælger du lige nu at tage fat i for at nå hen til 10 her på linien? [peger på 10-tallet for enden af pilen]
Fokusperson: Jamen altså .. det bliver jo besværligt. I hvert fald hvis jeg skal vælge én. For det kan jeg ikke. Fordi de for mig hænger sammen.
Coach: Ja?
Fokusperson: På modulerne får jeg jo automatisk mere viden.
Coach: [Nikker]
Fokusperson: Og det er ud fra modulerne og dagene derefter – indtil næste gang, at der er ... træningsbanen ... indtil jeg kan nå herhen til ... [peger på planchen] den glade dreng.
Coach: Så på modulerne får du mere viden, og det betyder? [Peger på en af kasserne]
Fokusperson: Den viden, jeg får kan jeg så kan bruge i træningen.
Coach: Ja.
Fokusperson: For mig er det træning, træning, træning, træning og jeg har brug viden for at vide, hvad jeg skal træne, og den viden skal efterhånden sidde i rygmarven, så jeg ikke bliver blokeret i min træning
Coach: Ja, hvad gør du for at få de viden ind under huden?
Fokusperson: Jeg skal ... jeg tror, jeg skal være ... mere struktureret. Hjemme. I forhold til at give noget mere tid til at læse noget mere. Punkt 1.
Coach: Struktureret [skriver]
Fokusperson: Strukturere lidt mere, ja. ... Og sætte tid af. Til at læse. Til at ... ja!
Coach: Ja? Så det er noget med at være struktureret, sætte tid af til at læse.
Fig. 1.45                                                  
Coach: Alle tiders! Hvad mere?
Fokusperson: Det er det. Nu er jeg heldigvis vidensbegærlig, men det er ikke det samme som at sætte tid af.
Coach: Nej – Træning? [Laver en pil] Hvad skal der stå ved træning så?
Fokusperson: Det er stadig en prioritering. I allerhøjeste grad.
Coach: Prioritering [skriver]
 Fokusperson: Ja. Den synes jeg dækker det hele – så ud over stepperne og få trænet, trænet og trænet. Selvfølgelig få lavet aftaler med mine medkursister
Coach: Som et punkt for sig selv eller?
Fokusperson: Ja! Det ku’ man godt. Og få lavet aftaler med eksterne. Til jeg kan få mine dokumentationer i hus.
Fig. 1.48
Coach: Ja, og hvad mere?
Fokusperson: Det er det hele.
Coach: Hvis du lige nu kun må vælge én af de punkter, vi lige har skrevet ud for viden og træning, hvilken vælger du så?.
Fokusperson: Så tror jeg, vi er der [peger på træning].
Coach: Du tror ... eller?
Fokusperson: Jeg VED!
Coach: Du VED! Hvor sikker er du?
Fokusperson: Hundrede.
Coach: Dejligt! Du vælger træningen, og mere specifikt, hvad i forhold til træning er så vigtigst for dig?
Fokusperson: Det er min egen prioritering af tid i forhold den indsats, det kræver at få læst og trænet.
Coach: [Bladrer om til et blankt stykke papir]. Jeg lægger mærke til, at du sætter prioritering i forhold til både tid til mere viden og tid til træning?
Fokusperson: Ja, det er tid til begge dele og for at jeg kan få det, må jeg skære ned andre steder og det er min udfordring.
Coach: Hvad kommer for dig først prioritering eller skære ned?
Fokusperson: Det gør ”prioritering”. Det er mit mål, at jeg prioriterer min tid til coachuddannelsen
Coach: [Skriver] Dit mål hedder “jeg prioriterer”. Nu ved jeg ikke helt, hvad DU mener med prioritering, Nick?
Fig. 1.49
Fokusperson: Nej – det vil du gerne vide?
Coach:  Jah, det er jeg da nysgerrig efter.
Fokusperson: Jamen, altså det er prioritering af min tid ikke ... prioritere min tid i forhold til mit arbejde, min efteruddannelse, mit familieliv, mit fritidsliv. Så jeg går ind og prioriterer, hvad der er mest vigtigt i mit liv nu og her.
Coach: Ja. Aha! Spændende! Nu eksperimenterer vi lige lidt. Prioritering i forhold til tid [tegner en masse cirkler på flipoveren]. Der kan være mange bolde i luften i forhold til prioritering.
Vi arbejder med prioritering – og jeg tillader mig nu at skrive prioritering i forhold til tid. 
Fig. 1.50
Coach: Hvordan vil du vide, at du begynder at prioritere i forhold til tid?
Fokusperson: Jamen det, at jeg får sat tiden af i min kalender, for eksempel.
Coach: Ja, og det betyder?
Fokusperson: Jeg forpligter mig.
Coach: Ja?
Fokusperson: Når jeg får det skrevet i min kalender, så forpligter det mig.
Coach: Ja.[Skriver]
Fig. 1.51
Coach: Hvor attraktivt på en skala fra 1 til 10 , hvor 10 er meget attraktivt og 1 er ikke attraktivt, er det?
Fokusperson: ...
Coach: [Går et par skridt tilbage og stiller sig ved siden af fokuspersonen og betragter herfra planchen]
Fokusperson: Den skal jeg lige have igen. Hvor hvad?
Coach: Attraktivt.
Fokusperson: Attraktivt? Jamen det er jo ekstremt attraktivt. For at overholde det, så er det 10.
Coach: Yes! Mm! Hvor realistisk er det på en skala fra 1 til 10 ?
Fokusperson: Lige nu ... [dybt suk]…. 7.
Coach: 7! Mm. Og 7 betyder, hvor meget for dig?
Fokusperson: Det er okay, men jeg kunne godt tænke mig, det var længere oppe. Ja. Men realistisk – 7 – lige nu.
Coach: Det er realistisk på 7. Så når den er på 7, hvad betyder det så  i forhold til at, du går hjem og forpligtiger dig i din kalender?
Fokusperson: Det gør jeg, Det har jeg jo aftalt.
Coach: Godt, så 7 er tilstrækkeligt til, at du forpligtiger dig i din kalender?
Fokusperson: Lige nu er det – helt bestemt.
Coach: Okay. Hvornår er det ikke?
Fokusperson: Det er, når vi når længere frem.
Coach: Ja. Hvad sker der længere frem?
Fokusperson: Der er andre ting i min kalender, der stjæler min tid.
Coach: Jeg vil bede dig skrive nogle ting i de cirkler her, der kan risikere at stjæle din tid. [Giver fokuspersonen pennen og peger på planchen med cirkler], som du måske vil prioritere lidt højere.
Fokusperson: Så du vil have mig til at beskrive nogle ting, som gør, at det vil blokere for mine prioriteringer, er det det, du gerne vil?
Coach: [Snakker mest til sig selv]...nogle ting, der gør, at du vil blokere for dine prioriteringer... [Hæver stemmen] Hvis DU gerne vil. Så er det det, vi gør [nikker og smiler].
Fokusperson: Jeg kan skrive, hvad der KAN blokere for mine prioriteringer.
Coach: Ja?
Fokusperson: Jamen altså jeg synes jo, at mit arbejde tager al min fritid jo.
Coach: Mm
Fokusperson: Så .. arbejde.
Coach: Arbejde.
Fokusperson: [skriver].
Coach: Ja?
Fokusperson: ...Familieliv.
Coach: [Træder tilbage og betragter planchen]
Fokusperson: [går hen og skriver]
Coach: Familieliv. Ja.
Fokusperson: ... Ja, rent faktisk mit fritidsliv
Coach: Du har mange ting i gang.
Fokusperson: Ja, det er rent faktisk lidt forfærdeligt, det kan jeg godt se. [griner]
Coach: Ja.
Fokusperson: ... Familie, arbejde, fritid ... parforhold [skriver]
Coach: Ja!
Fokusperson: Og det at være far, tror jeg.
Coach: Ja.
Fokusperson: Skal jeg bare finde så mange, som jeg kan?
Coach: Det, der dukker op hos dig, som du VED.
Fokusperson: Så er der egoisten.
Fig. 1.55
Coach: Ja?
Fokusperson: Ja!
Coach: Okay. Fint! [går hen til planchen]. Vi arbejder videre med den her ”jeg forpligtiger mig i forhold til min kalender”, så vi får den fra 7 op på ... på hvor meget?
Fokusperson: 10!
Coach: Op på 10!
Fokusperson: Ja!
Coach: Mm. Hvor realistisk er det, at vi får den fra 7 op til 10?
Fokusperson: Lige nu er det jo stadig ikke realistisk [lægger pennen].
Coach: Nej. Hvad er det, der forhindrer dig at få den op på 10?
Fokusperson: Det er alle de ting, jeg har forpligtet mig til. I det næste stykke tid. På de niveauer her.
Coach: Så hvornår ER det så realistisk?
Fokusperson: ... ... Efter modul 3.
Coach: Er du tilfreds med, at forpligtige dig og begynde at arbejde hen imod at være professionel coach efter modul 3?
Fokusperson: Jamen ... jeg er i gang, men for at nå et 10-tal ... Så ... ja ... efter modul 3..
Coach: Når du siger efter modul 3, hvad hænger det sammen med?
Fokusperson: Jeg har lige noget privat, der skal klares i den næste måned.
Coach: Fint, Lad os forestille os, at vi kan flytte nutiden en måned frem.  Hvor realistisk er det, at du prioriterer det i din kalender?
Fokusperson: Jamen så ... så tror jeg, at jeg er oppe at ringe på en 10’er!
Coach: På en 10’er. Godt!
Coach: Jeg laver nu noget trafiklys-agtigt med cirkler under hinanden her på flippen og du får nu lov [Tegner en række cirkler under hinanden] til at skrive i teksten fra de cirkler her [peger den planche med cirkler, de netop har stået og udfyldt] over i disse cirkler, hvor den øverste cirkel angiver en 1. prioritering og så videre. [Lægger pennen og går væk fra planchen]
Fig. 1.56
Fokusperson: Skal jeg sætte alle sammen ind?
Coach: Ja.
Fokusperson: [Skriver og udfylder alle 5 cirkler]. Ja! kap 1 billede 57                                                                                               
Coach: Ja?
Fokusperson: [Lægger pennen]
Coach: Jeg ved ikke, om du lagde mærke til noget, der er fem bolde, og der var seks herovre.
Fokusperson: Det gjorde jeg da ikke! [Griner] Din slambert! Det gjorde jeg da ikke! Nej, prøv lige at vente lidt. [Går tilbage og betragter plancherne].
Coach: [Griner] Hvad er der sket? Tag lige et kig på den.
Fokusperson: Hold k... det er da gået helt i ... hvor er mit arbejde henne?
Fokusperson: Hold k... det betyder ikke en skid jo. Fedt!
Coach: Fedt! Det betyder ikke en skid?
Fokusperson: Den sender vi lige til XXX den her .
Coach: Når du tænker arbejde, hvad er det for et arbejde, du tænker på?
Fokusperson: Jah ... det er, hvor jeg tjener nogle penge en gang imellem.
Coach: Ja.
Fokusperson: Det er dybest set rigtigt, at det ikke betyder noget for mig.
Fantastisk. Wow [løfter armene op over hovedet og placerer dem derefter i lommerne og indtager en meget afslappet nærmest tilbagelænet stilling].
Coach: Prioritere tid til, at jeg kan træne. Og blive en knaldhamrende go’ coach.
 Hvad sker der med dit mål nu?
Fokusperson: Jamen det er et etter.
Den hører til egoisten.
Coach: Ja?
Fokusperson: Ja! For det er det, jeg gerne vil. Og derfor bliver jeg nødt til at give afkald på nogle andre ting i en periode.
Coach: Hvad er det, du giver afkald på for at opnå det her? [laver en streg ud fra ”ego”]
Fokusperson: ... Jeg giver ikke afkald ... men jeg giver mindre plads ... i en periode i hvert fald, hvor jeg vil ... Dermed ikke sagt ... Jeg slipper jo ikke far-rollen, jeg slipper ikke parforholdet, jeg slipper ikke fritiden, jeg slipper ikke familien, åbenbart arbejde slipper jeg... og jeg bliver nødt til ... at være en knaldhamrende go’ coach, som jeg tror jeg kan blive – som jeg VED jeg kan blive ... så bliver jeg nødt til at nedprioritere de fire andre ting.
Coach: Hvordan ved jeg, at det du med sikkerhed arbejder med dit mål?
Fokusperson: Det ved jeg ikke, du kan jo coache mig en anden gang [griner]. Nej, når jeg starter et eller andet, så plejer jeg at fuldføre det. Det gør jeg. Når jeg har sagt A, så siger jeg også B. Jeg er stædig.
Coach: Det lyder godt og når du siger stædig, hvad er det så du gør, når du går herfra?
Fokusperson: Jeg er meget disciplineret, når jeg siger, at det, er det jeg gerne vil og det her vil jeg opnå, så gør jeg det også.
Coach: Hvordan ser dine omgivelser på, at det er det, du gør - med mere tid til dig og det, der er vigtigt for dig?
Fokusperson: Nå, men altså, hvis man kigger herned, [peger på de næste punkter] i hvert fald de to kasser her, så har de støttet mig før i ... i noget, som jeg gerne ville i livet, så derfor tror jeg ikke, at ... nej, derfor TROR jeg og VED jeg måske også, ikke mindst, at de vil sige, det er okay i den periode her.
Coach: Så herfra har du støtte fra og hvad siger andre?
Fokusperson: Ja. Og så er der familien – mit helt bagved bagland, de ville også synes, at det ville være okay.
Coach: Det ser jo godt ud.
 Datoen er, sagde du, om en måned, hvad dato er det så?
Fokusperson: ... Den 13., 14., 15., jeg tror vi skal derhenad ...
Coach: Ja, hvilken dato vælger du?
Fokusperson: Det starter jo efter den 15. 
Coach: Det gør det jo. Den 15./6., da ser det sådan her ud?
Fokusperson: Det ser jo meget fornuftigt ud.
Coach: Ja den 15./6. ser det sådan ud. Helt præcist hvad gør du så?
Fokusperson: Jamen, så arbejder jeg jo på at blive den her knaldhamrende gode coach, som jeg ved, jeg bliver.
Coach: Hvordan?
Fokusperson: Det er at prioritere.
Coach: Og hvordan?
Fokusperson: I min kalender og få prioriteret ... og tage ansvaret for det mål her.
Coach: Og hvordan?
Fokusperson: [Griner lidt] ... Jamen, jeg holder mig hen i denne her prioritering, jeg har lavet allerede nu med mig selv.
Coach: Hvordan gør du, når du sidder med kalenderen foran dig?
Fokusperson: Jamen så sætter jeg nogle datoer ind i forhold til træning. Jeg vil ikke gøre det i kalenderen i forhold til at læse. Men i hvert fald til at blive bedre til at tage bogen frem nogle aftener. Men i forhold til træning, så sætte de datoer af.
Coach: Så du går KONKRET ind og sætter nogle datoer af til træning, og hvad mere?
Fokusperson: Og overholder dem. Ligegyldigt, hvad der sker.
Coach: Ligegyldigt?
Fokusperson: Jah ... [trækker på det] Hvis nu min søn, han er ... Men ellers ...
Coach: Ja, selvfølgelig. Så hvis der kommer noget arbejde i vejen?
Fokusperson: Jamen, den er jo slet ikke her.
Coach: Den er der slet ikke. Det er meget skægt, Nick, ved du hvad, det første du sagde i starten af coachingen var?
Fokusperson: Ja. Den tager al min fritid.
Coach: Ja!
Fokusperson: Men jeg lever for at arbejde, jeg arbejder ikke for at leve.
Coach: Øh!.
Fokusperson: ... OMVENDT. Det gik lidt hurtigt. Jeg arbejder for at leve. Så det er derfor.
Coach: Ja! Når jeg nu taler med dig den 9. juli eksempelvis, hvad kan du så vise mig i din kalender?
Fokusperson: Jamen det er, at der står nogle eksakte træningsaftener i den. Sammen med mine kære medkursister.
Coach: Ja?
Fokusperson: Inklusive de eksterne ... kaniner, jeg skal ud at finde.
Coach: Hvor mange vil der stå cirka 3 uger efter, du har været på modul 3.
Fokusperson: Da er det jo ... mit succeskriterium vil være, at jeg har ... været i min gruppe i hver uge.
Coach: Ja?
Fokusperson: ... I forhold til eksternt ... jamen altså ... det bliver lidt svært, fordi det er juli måned på grund af ferie, ved jeg, ved nogen af dem jeg skal coache, som jeg har lavet aftaler med.
Coach: Ja?.
Fokusperson: Men jeg kan sagtens få nogle ind i skabet, så måske en eller to eller sådan noget.
Coach: 2 stykker?
Fokusperson: Hvis vi snakker de tre uger der.
Coach: Ja. 2 stykker har du lavet aftaler med, måske allerede coachet?
Fokusperson: Ja, det tror jeg, at jeg har, jeg har coachet dem.
Coach: Du har coachet 2 personer den 9. juli. Ja! Og du har trænet 3 gange med din øvegruppe?
Fokusperson: Ja.
Coach: Ja? Hvordan smager det?
Fokusperson: Jamen ... det er jo godt på vej, vil jeg sige ... godt på vej til mit 10-tal. Så det smager godt.
Coach: Mm. Hvor realistisk er det så?
Fokusperson: Jamen ... det er jo fantastisk at stå her og forpligte sig. Jamen, det er en 10’er, det er der slet ikke nogen tvivl om, det skal jeg simpelthen.
Coach: Fornemt! Vi går lige lidt tilbage. [Bladrer i plancherne]. Den er vist her. [Finder fliparket] Hvornår har du det 10-tal?
Fig. 1.58
Fokusperson: Jamen det ved jeg stadigvæk ikke.
Coach: Nej. Men hvornår er du på vej til det?
Fokusperson: Efter den 15. juli.
Coach: Ja! Hvor langt er du allerede, når du kommer til certificeringsdagen? Du er på 7 nu.
Fokusperson: Jamen da ... lidt ydmyg skal man vel være ... 9,9.
Coach: Ja!
Fokusperson: Nej, jeg er på 9.
Coach: Du er simpelthen på 9.
Fokusperson: Det er det andet, der rykker for mig, tror jeg. Det er det sidste tal, der rykker.
Coach: Så det, du arbejder hen imod, det er det 9-tal til certificeringen.
Fokusperson: Ja. Den 11./12.
Coach: [Skriver]
Fig. 1.59
Fokusperson: YES! Det glæder jeg mig til. Wow.
Coach: Det gør jeg også. Dejligt! Hvad siger du så?
Fokusperson: Jeg siger ... YES!
Coach: Lad os give Nick en hånd for den flotte indsats!